55 LAT AMG – ZMIANA GRY
Mercedes-AMG świętuje swoje urodziny! Zobacz jak na przestrzeni połowy wieku zmieniały się auta AMG - od pierwszych dni, aż do 2022 roku.
W czasie swojej 55-letniej historii, Mercedes-AMG wielokrotnie wyznaczał standardy na rynku samochodów wyczynowych i sportowych, tworząc tym samym imponującą historię sukcesu. Przyszłość AMG będzie teraz elektryczna, łącząc wysoką wydajność z dodatkowymi osiągami i pasją.
Nową wystawę specjalną pt. „55 LAT AMG – ZMIANA GRY” można obejrzeć w Muzeum Mercedes-Benz za darmo do końca lutego 2023 roku. Wystawa nabiera tempa dzięki specjalnej koncepcji - osiem z dwunastu wystawianych pojazdów ma pod maską legendarny 5,5-litrowy silnik V8 AMG. Ten silnik - używany od 1997 roku - jest uważany za kamień milowy w historii AMG i prawdziwy game changer. Podobnie znaczenie w historii AMG ma wyścigowy samochód turystyczny AMG 300 SEL 6.8, którym młoda wówczas marka odniosła imponujące zwycięstwo w swojej klasie i zajęła drugie miejsce w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnym wyścigu w Spa-Francorchamps w 1971 roku.
Trzy kolejne eksponaty motoryzacyjne ilustrują przyszłość Mercedes-AMG: samochód pokazowy Mercedes-AMG ONE z 2017 roku, najnowszy Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE oraz koncepcyjny model Vision AMG – czterodrzwiowe coupé, które oferuje fascynujący widok na całkowicie elektryczną przyszłość Mercedes-AMG. Dwa ostatnie modele mogą będą dostępne na wystawie tylko tymczasowo.
Liczne inne eksponaty dopełniają wystawę specjalną, w tym 5,5-litrowy silnik V8 M 113 K na własnym cokole, plakietki podpisane przez techników AMG jako znak jakości Mercedes-AMG „Jeden człowiek – jeden silnik”, trofeum z 1971 r. 24-godzinny wyścig na torze Spa-Francorchamps i wydanie dziennika pojazdu dla wyścigowego samochodu turystycznego AMG 300 SEL 6.8.
Dostępna bezpłatnie w przestrzeni ogólnodostępnej Muzeum
Wystawa specjalna „55 LAT AMG – ZMIANA GRY” jest otwarta dla odwiedzających bezpłatnie do końca lutego 2023 roku. Odbywa się w przestrzeni ogólnodostępnej w foyer i na poziomie 0 Muzeum Mercedes-Benz w Sttutgarcie.
Pięć oryginalnych samochodów bezpieczeństwa Formuły 1 znajduje się również na parkingu Muzeum - legendarne modele AMG są również podstawą srebrnych samochodów o wysokich osiągach z gwiazdą Mercedesa, które zapewniają bezpieczeństwo na międzynarodowych torach wyścigowych.
Do 9 października 2022 r. w Muzeum Mercedes-Benz w Sali Zbiorów 5 można oglądać specjalną wystawę „Fascynacja SL – Samochód marzeń na 70 lat”. Wstęp jest wliczony w bilet muzealny. Wystawa ukazuje dziesięć samochodów sportowych SL na serpentynowej pętli, od najstarszego istniejącego SL do najnowszego SL zaprojektowanego przez Mercedes-AMG, a także wiele innych eksponatów.
Pojazdy na specjalnej wystawie „55 LAT AMG – ZMIANA GRY”
5,5-litrowy silnik V8 AMG zadebiutował w 1997 roku i wypuścił swoje niesamowite osiągi w kilku pojazdach na różnych etapach ewolucji. Produkcja zakończyła się w 2012 roku. Ten ośmiocylindrowy silnik, znany wewnętrznie jako M 113, był pierwszą jednostką AMG montowaną na linii produkcyjnej.
Wyścigowy samochód turystyczny AMG 300 SEL 6.8 (W 109), 1969
Legenda AMG: AMG opracowało ten sportowy samochód wyścigowy na bazie wyczynowej luksusowej limuzyny Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 (W 109). Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi i zawieszeniu oraz masie własnej 1635 kilogramów, wystrzelił AMG w centrum uwagi wyścigów samochodowych, osiągając znakomite osiągi w 24-godzinnym wyścigu Spa-Francorchamps w 1971 roku. Imponujące kluczowe dane: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy i prędkość maksymalna ponad 265 km/h.
Mercedes-Benz CL 55 AMG „F1 Limited Edition” (C 215), 2000
Technologia samochodów wyścigowych na drogi publiczne: to właśnie oferował CL 55 AMG „F1 Limited Edition” w roku 2000. Technologia i design były ściśle oparte na ówczesny samochód bezpieczeństwa Formuły 1. Układ napędowy, zawieszenie, układ hamulcowy, nadwozie i wnętrze – do perfekcji dopracowane przez AMG. CL 55 AMG „F1 Limited Edition” był pierwszym na świecie samochodem dopuszczonym do ruchu drogowego z ceramicznymi hamulcami i maksymalną mocą hamowania 1471 kW (2000 KM).
Mercedes-Benz C 55 AMG (W 203), 2004
C 55 AMG z 5,5-litrowym ośmiocylindrowym silnikiem pojawił się w 2004 roku jako sedan i kombi. Wizualnie nowy model Performance wyraźniej odróżniał się od innych wariantów Klasy C niż wcześniej – te elementy stylistyczne są odtąd znakiem firmowym AMG.
Mercedes-Benz CLK AMG DTM (C 209), 2004
Sezon 2003 German Touring Car Masters (DTM) był niezwykle udany dla Mercedes-Benz – Bernd Schneider zdobył tytuł po raz czwarty. Marka uczciła ten sukces, projektując model CLK AMG DTM, który zaprezentowała wiosną 2004 roku. Oferował zaawansowane technologicznie funkcje ze sportów motorowych, wygląd podobny do wyścigowych samochodów turystycznych – i wyjątkowe osiągi: 3,9 sekundy od zera do 100 km /h, prędkość maksymalna 320 km/h (ograniczona elektronicznie). Wyprodukowano tylko 100 sztuk.
Mercedes-Benz CLS 55 AMG (C 219), 2005
To było wyjątkowe dzieło: w 2005 roku AMG połączyło czterodrzwiowego CLS Coupé z legendarnym 5,5-litrowym silnikiem z doładowaniem. W rezultacie powstał pojazd będący klasą samą w sobie: CLS 55 AMG rozwijał moc 350 kW (476 KM) i przyspieszał od zera do 100 km/hw 4,7 sekundy. We wnętrzu standardowe wyposażenie obejmowało obfite wykorzystanie najlepszej skóry nappa oraz zestaw wskaźników AMG ze skalą prędkościomierza 320 km/h.
NEWSLETTER
Bądź zawsze na bieżąco z #BMGLifestyle