GLC 300e


Zyskujący na popularności SUV z masywną sylwetką, wzbogacony sportowym charakterem i w dodatku napędzany jednostką hybrydową - tak w kilku słowach można opisać  Mercedesa GLC 300e.
 

GLC 300e podobnie jak i inne modele marki z literką "e" na końcu, ukrywa pod maską nową generację napędu hybrydowego. Core jednostki stanowi 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 211 koni mechanicznych. Elektryczna część napędu nie jest w tym wypadku ‘symboliczna’ - silnik elektryczny generuje 122 KM oraz 440 Nm. Moc całkowita tego układu stanowi 320 KM i 700 Nm.
 

Dzięki takim parametrom, za sportowy charakter pojazdu odpowiada nie tylko jego wygląd zewnętrzny ale i wnętrze - prędkość 100 km/h osiąga w zaledwie 5,7 sekundy. Średnie zużycie paliwa tego modelu wynosi   1,83 l/100 km natomiast emisja dwutlenku węgla to 51 g CO2/km. Aby móc to wszystko zrealizować GLC 300e wyposażony został w akumulatory o pojemności 13,5 kWh. Za ich sprawą  sportowy SUV jest w stanie przejechać między 39 a 43 km przy całkowicie zerowej emisji spalin.
 

Co w sytuacji kiedy rozładuje nam się akumulator? 

Rozwiązania są dwa. Pierwszym z nich jest przystanek na najbliższej stacji ładującej, gdzie stan 100% naładowania osiągniemy po 4-5 godzinach. Rozwiązanie drugie - po prostu jechać dalej. Trzeba zwrócić jednak uwagę na bardzo istotną rzecz. W wielu pojazdach typu plug-in, po rozładowaniu akumulatorów, część napędu elektrycznego przestaje brać udział w napędzaniu pojazdu. W tym wypadku jest jednak inaczej. W Mercedesie GLC 300e akumulator stara się odzyskiwać energię przy każdej możliwej okazji tym samym prowadząc do jak najczęstszego odciążania z pracy silnika spalinowego.
 

Główny udział w tym procesie bierze mechanizm odzyskiwania energii z ładowania. Pojazd wyposażony jest w specjalne radary, które są w stanie odróżnić czy poruszamy się po mieście pomiędzy innymi uczestnikami ruchu drogowego, czy prowadzimy z dala od innych pojazdów. Jeśli stwierdzona zostanie pierwsza sytuacja, auto hamuje trochę mocniej tym samym odzyskując więcej energii. W przypadku jazdy poza miastem wygląda to inaczej. Hamowanie nie jest tak wzmocnione aby nie wytracać nabranego pędu. Jest to na pozór drobny mechanizm, który jednak jest kolejnym krokiem do wyższego poziomu wydajności jazdy.

 

Wnętrzne pojazdu w podstawowym wydaniu składa się z 3 głównych cech, które stanowią skóry zapewniające przytulny klimat, chłodne metale odpowiadające za szyk, a to wszystko wzbogacone najbardziej zaawansowanymi multimediami. Mercedes GLE 300e to zdecydowanie premium w najlepszym wydaniu.

NEWSLETTER

Bądź zawsze na bieżąco z #BMGLifestyle

Kontakt Jazda testowa Oferta

Strona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.